Tersi ve Yüzü

Raydan çıkan daha doğrusu raydan çıkarılan karakterlerden daha yeni bahsetmişken, Birds of Prey’de Gail Simone’dan bu işlemlere çok güzel bir cevap geldi. Gail Simone, Buzdolabındaki Kadın Sendromu gibi kadınların hikayeye tek katkısını ölerek yapmasını eleştiren hareketin kurucusu, aktivist bir yazar. Senelerce yazarlığını yaptığı Birds of Prey serisinin en önemli yanı erkek hegemonyası altındaki çizgi roman dünyasında sadece kadınların arkadaşlığı üzerine kurulu olan bir dergi olması.

Tartışmasız kötü bir macera olan Cry For Justice‘da Hal Jordan’ın Lady Blackhawk ve Huntress ile grup seks yaptığının söylenmesi, internet forumlarında büyük yaygara kopardı. Başta Gail Simone olmak üzere bu durumu herkes eleştirdi. Eleştirilerin ilk kısmı işin teknik kısmınaydı, diyalogun anlamsızlık ve gereksizliği ile ilgiliydi. Hal bir itirafta bulunmam gerekiyor derken Ollie, Huntress ve Lady Blackhawk ile olan maceranı anlatıcaksan nefesini boşa harcama zaten bütün süper kahraman aleminin haberi var diyordu. Zaten hiç bir şey anlatmayı becerememiş bir derginin bir anda kel alaka grup seksten bahsetmesi pek anlaşılır gelmedi. Yine de bu kısma  takılmadan hep ele aldığımız şeyi yani karakterleri ele alalım; Bu işi de Gail Simone’a bırakalım. Gail Simone yazdığı yazıda Lady Blackhawk ile Hal’ın arasında bir şeyler olabilir, bunu anlarım ama Huntress’ın tekrar kolay elde edilen bir kadın olarak damgalandığını görmekten nefret ediyorum demişti. Böyle diyor çünkü Huntress Gail Simone’un üzerinde en çok uğraştığı karakterlerden biri. Gail Simone’un yorumları ve dahası için bkz: Sexism in JLA

Cry For Justice’dan neredeyse bir buçuk yıl sonra, Birds of Prey yukarda bahsi geçen diyaloga gereken cevabı verdi. Simone hem James Robinson’un yaptığı işten ustaca sıyrıldı hem de Hal Jordan’ın karizmasını toparlanamayacak şekilde çizdi.  Her şeyin iki tarafı vardır, tersi ve yüzü. Her olayın iki tarafı vardır. Hal ve Ollie’den duyduğumuz olayı bir de Huntress’tan dinleyince vaziyet bambaşka bir hal aldı. BOP 7. Sayıda bir bira ile sızan Dove’u gören Huntress şöyle söylüyor: “En son böyle sızdığını gördüğüm kişi, Zinda’nın(Lady Blackhawk) Blackhawk Ekspres için düzenlediği pilot sempozyumunda gördüğüm Hal Jordan’dı” Ve taşı gediğine oturtuyor.

Explore posts in the same categories: Çizgi Roman

Etiketler: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: